HARE KRİŞNA BİLİNCİ

Pazar, Aralık 31, 2006



Srimad Bhagavatam

Srimad Bhagavatam (Bhagavata Purana) veya sadece Bhagavatam çoğunlukla Vaisnavaların İncili olarak anılır. Engin ve ansiklopedik bir çalışma Bhagavatam, tarih, psikoloji, politika, kozmoloji, metafizik ve teoloji dahil olmak üzere geniş bir bilgi yelpazesini inceler. 19. yüzyılda Amerikan transandantalist Ralp Waldo Emerson bir defasında Bhagavatam’ı okumak için bir başucu kitabı olarak yüceltmiştir.

Vaisnavalar, Tanrı tarafından Brahma’ya orijinal olarak yaradılışın başlangıcında verilen derin Bhagavatam esintisini öğretirler. Brahma bu bilginin özünü Narada’ya aktarmış ve Narada Vedik edebiyatının derleyicisi olan Vyasa’ya iletmiştir. Vyasa’nın “en eski bilginin” tarihsel yayılmasında yeri kayda değerdir. Ona Vedaların ebedi bilgeliğini dört farklı bolüme ayırması söylenir. Daha sonra, Vedik bilgisinin özünü Vedanta-sutra lar olarak bilinen vecizelere özetlemiştir. Ancak Vyasa, Vedik edebiyatının bütün özetinde ve derlemesinde - biraz umutsuzluğa kapıldı, Mutlak Gerçeğin şahsi özellikleri üzerine içtenlikle odaklanmayı ihmal etmişti. Bu Vyasa’nın sadece Tanrılığın Yüce Şahsiyeti, Krsna’nın ismini, şöhretini, formunu ve aktivitelerini dosdoğru anlatırsa tatmin olabileceğini söyleyen, Vyasa’nın manevi öğretmeni Narada tarafından da onaylanmıştı. Gurusunun tavsiyesini dikkate alan Vyasa,– “Vedik bilgi ağacının olgun meyvesi, “kitapların kralı, “lekesiz Purana - Srimad Bhagavatam’ıVedanta-sutralarin dogal bir anlatimi olarak derledi.

Bunun sonrasında çogaltılmış Bhagavatam’in tatlı lezzeti olan üç tekrar anlatım mevcuttur. Bunlarda birincisi Himalayalar’ın yükseklerinde Badarikasrama da ortaya çıktı. Vyasa konuşmacıydı ve oğlu Sukadeva dinleyicilerin başıydı. Bhagavatam ikinci kez anlatıldı. Bu defa, Sukadeva konuşmacıydı. Babasından duymuş olduklarını ekleyerek, yedi gün içinde ölmeye lanetlenen büyük bir kral olan Maharaj Pariksite anlattı. Son olarak, Bhagavatam in üçüncü tekrar anlatımı Naimisharanya ormanında (şuan Utar Pradesh de Nimsar isimli Gomatinin kıyısında) gerçekleşti. Orada 60,000 bilge, Sri Shaunaka Rishi’nin başkanlığında, Sukadeva Bhagavatam’i Maharaj Pariksit’e anlattığında çok iyi dinlemiş olan bilge Suta Goswami’den dinlemek için toplandılar. Bu üç anlatımın toplamından bugün bildiğimiz Bhagavatam’i oluşturmuştur.

Şimdiye kadar başka bir Purana bir çok biçimde ve anlatımda bu kadar canlı özetlenmemiştir. İlave olarak, en önemli anlatımcılardan biri de Sridhara Swami’dır, Viraraghava Acharya onun üzerine önemli bir yorum yazmıştır.

Sri Caitanya nin en seçkin takipçilerinden biri olan Salatana Goswami’nin manevi öğretmeniyle karsılaşmadan önce Bhagavatam’i çalıştığı söylenir. Bununla birlikte, Mahaprabhu dan şahsen gizli metinleri öğrendikten sonra, onun en çok hatırlanmaya değer çalışmalarından biri, tüm Bhagavatam’in hikaye biçiminde bir özeti olan Brihad Bhagavatamrita yazdı. Diğer çalışmalar, Sanatan’in tanınmış halefleri Rupa Goswami ve Jiva Goswami tarafından da Bhagavatam’a odaklanmistir. En yakın zamanlarda, A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada’nin ayrıntılı anlatımı Bhagavatam’ı net ve modern dünya için elde edilebilir hale getirmistir.

Hindistan'ın Saklı Güzelliği - The Hidden Glories of India dan alıntıdır..

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home